Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


SPäŤ DO KONDÍCIE

11. 11. 2013

Mám niečo cez 7 týždňov po pôrode a pomaly pociťujem potrebu vrátiť sa so svojou kondíciou tam, kde som bola. Nikdy by som si nemyslela, že to bude pri dvoch deťoch také ťažké. Pred pôrodom som si pripravila dokonalú stratégiu... šesťonedelie budem mať na úpravu stravy a potom začnem pridávať pohybové aktivity.

Viem, že každá nastávajúca maminka si počas tehotenstva dopraje tú-ktorú sladkosť, alebo inú dobrôtku. Preto nastavenie správneho jedálnička je to prvé, na čo by sme sa mali pri znižovaní hmotnosti zamerať. Takže moje zásady, na úpravu jedálnička sú:

- vynechať chlieb, pečivo, kysnuté cesto,

- znížiť príjem bielej múky a rafinovaného bieleho cukru,

- vynechať prílohy ako sú ryža, zemiaky, cestoviny,

- vynechať kupované sladkosti,

- zvýšiť príjem tekutín,

- zvýšiť príjem zeleniny,

- príjem ovocia iba ráno, resp. doobeda,

... väčšinu týchto zásad som už počas šesťonedelia zvládla. Len to nejedenie mojich milovaných koláčov, akosi nezvládam ;-). Snažím sa ich aspoň robiť v zdravšej verzii s bezlepkovými alebo celozrnnými múkami a náhradami cukru, stéviou, medom. Hlavne si musím priznať, že keď lietam okolo dvoch malých detí, som rada, že do seba niečo hodím a tak to potom aj vyzerá.

Ešte počas prvých týždňov som začala pomaly cvičiť, ale 3-4 týždeň po pôrode som stále dosť pociťovala sťahy maternice a cvičením sa bolestivosť zväčšovala. Je to individuálne a odporúčam každej mamine si to otestovať na sebe. Je dobré začínať iba s miernymi posilňovacími cvikmi panvového dna a pastupným naťahovaným svalov, napr. Kalanetika, Pilates. Ja som si ešte pridala pravidelné prechádzky s kočíkom, doobeda aj so staršou dcérkou a poobede iba s menšou v kočíku a rýchlou chôdzou. Ešte som spozorovala, že aj behanie a otrasy mi robia problém. A zistila som po štúdiu, že do pol roka od pôrodu sa neodporúčajú cviky a aktivity, pri ktorých dochádza k otrasom - trampolínky, beh,atď.

 
Reklama

Náhľad fotografií zo zložky RECEPTY

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.